SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Skiljebo Sportklubb
SSK P 16 innebandy

Försäljning Bingolotter
2024-11-06 19:33

Hej,

 

Nu har Bingolotterna äntligen kommit!

 

Varje barn ska sälja minst 10 Bingolotter. Vi har tidigare sagt 10 enkellotter, men det finns även dubbellotter att sälja. Säg till om ni vill byta ut en enkellott mot en dubbellott så ordnar vi det.

 

En enkellott kostar 100 kronor.

En dubbellott kostar 200 kronor.

 

Skulle ni sälja fler än 10 Bingolotter är det en bonus till lagkassan då vi gör en större vinst. Samtliga pengar vi får in i lagkassan kommer på olika vis ge något tillbaka till killarna. Det kan vara till exempel en aktivitet i samband med säsongsavslutning och framtida större poolspel / cuper.

 

När delas Bingolotterna ut?

Bingolotterna kommer delas ut vid träningen på tisdag 12 november och ligger paketerade med 10 enkellotter per barn.

 

När ni sålt slut på era tilldelade lotter så har vi beställt hem ett gäng extra som finns att tillgå ifall så önskas. Då hör ni av er till mig så löser vi leveransen av dessa. Skulle ni vara sådana stjärnor att även dessa säljer slut så beställer vi ännu fler!

 

Det finns även trippellotter för 300 kronor styck. Vill ni sälja lotter av denna typ hör av er, så beställer jag det från kansliet.

 

Har ni inte möjlighet att närvara på träningen på tisdag, får ni kontakta mig för att komma överens om en tid att hämta Bingolotterna hemma hos mig. 

 

Hur sker betalningen?

Ni samlar in pengar från de ni säljer Bingolotter till. Därefter swishar ni pengarna i en klumpsumma till mig senast den 28 november. I meddelande i swish vill jag att ni skriver barnets för- och efternamn.

 

Köpa sig fri?

Som vi informerat om tidigare finns det möjlighet att köpa sig fri. Det gör ni genom att senast i morgon, 7 november skicka ett meddelande till Linn om att ni köper er fria. I samband med det swishar ni 600 kronor till lagkassan, swishnummer 123 509 69 53.  

 

Vänlig hälsning, 

Linn Brakstad 

070-35 64 526

Information Poolspel samt bingolotter
2024-10-31 19:03

Hej!

 

Säsongens matchspel kommer främst bestå av poolspel, men kan även bli några enstaka matcher.

 

Inbjudningar till poolspel har börjat komma.  I dagsläget är det ett poolspel som Romfartuna anordnar den 17 november samt ett poolspel som Köping anordnar den  23 november.

 

För att killarna ska få speltid när de väl är iväg på poolspel kommer vi inte kunna skicka alla barn till alla poolspel. Vi kommer därför göra lagindelningar och planera utifrån att alla barn får möjlighet att spela lika många matcher under säsongen. Kallelser och mer information om poolspelen kommer senare.

 

Vi anordnar poolspel den 2 februari. 

 

Bingolotterna till uppesittarkvällen är på väg och jag hoppas att vi får dem inom kort. Information om när bingolotterna senast ska vara sålda och när inbetalning ska ske kommer senare.

 

Ni som inte vill sälja bingolotter utan väljer att köpa er fria, meddelar det senast den 7 november. Ni gör det genom att skicka barnets för- och efternamn med information om att ni köper er fria i ett sms till Linn på 0703564526. I samband med att ni meddelar Linn sätter ni även in 600 kronor till lagkassan. Det gör ni genom att swisha till 123 509 69 53. 

Hör gärna av er till Linn vid frågor eller funderingar. 

/Linn, Lagledare

Anteckningar från uppstartsmötet
2024-10-02 20:59

Hej alla föräldrar!

 

Nu är innebandysäsongen igång och vi tackar alla föräldrar som deltog på uppstartsmötet - vi hade en fin uppslutning med nästan en vårdnadshavare per spelande barn.

 

Här kommer lite minnesanteckningar från mötet där ni kan gå tillbaka om ni undrar över något, men även för er som inte kunde delta på uppstartsmötet. Ni hittar även anteckningarna som mejl och under dokument - föräldramöte - uppstartsmöte.

Vid ytterligare frågor eller funderingar är ni välkomna att kontakta Linn Brakstad,             Gustav Hård eller David Movitz.

 

Organisation

Är i stort sett oförändrad. Maria Sporrstedt och Karl Forslin har valt att sluta som tränare. Ny tränare för säsongen 24/25 är Johannes Lindgren.

 

Några barn har droppat av, några barn har tillkommit. Laget kommer bestå av 38-40 barn, beroende på hur matchupplägget kommer se ut under säsongen.

 

Organisationen kommer 24/25 bestå av:

Tränare

Ana Maria Kvello, David Movitz, Emil Bägén, Fredrik Åhlberg, Gustav Hård, Jessica Enholm, Johannes Lindgren, Tomas Glassing.

 

Lagledare

Linn Brakstad

Marielle Sahlander

 

Lagföräldrar

Helena Morsing

Karolina Knutsson

 

Matcher

Den 30 september fick Gustav och Linn information från förbundet om säsongens upplägg, planeringen togs fram i dialog med de anmälda lagen i området.

 

Matcher säsongen 24/25 kommer bestå av en blandning av poolspel och enskilda seriematcher. Den slutliga planeringen för upplägget förväntas vara klar inom de närmsta två veckorna. Så snart planeringen kommer till oss ledare, kommer lagindelningar att göras och kallelser skickas ut.

 

Vi kommer att arrangera ett poolspel den 2 februari i Kristiansborgshallen. Mer information om det och vad ni som föräldrar behöver hjälpa till med, kommer när planeringen är klar.

 

Träningar

Vi kommer ha ett högre tempo på träningarna i år än tidigare. Vi kommer ha mer lagträningar än individuell träning. Det kommer krävas mer fokus på träningarna av era barn.

Träningarna kommer ställa högre krav på era barn i år än tidigare, men självklart ska det fortfarande vara roligt. Om ett barn tappar fokus kommer tränarna be barnet ta en paus vid sidan av planen. I stället för att ha vattenflaskan på läktaren kommer barnen i år ta med sig vattenflaskan och ställa den på utsidan av sargen vid den zon man tränar i, de tar med sig vattenflaskan när de byter zon.

 

Kallelser

Match

Det är viktigt att ni svarar på kallelsen, sista svarsdag inför match/poolspel kommer vara ca 1,5 vecka innan match. Har ni inte svarat på kallelsen kommer platsen gå till annat barn istället.

Det är även viktigt att ni läser igenom kallelsen då den innehåller information om samling m.m.

 

Blir barnet sjukt inför match ber vi er att meddela det till Linn på 070 35 64 526 så fort ni vet att barnet inte kommer kunna spela match, så vi kan kalla in annat barn till matchen. Det är för att era barn ska få de bästa förutsättningarna när de spelar match.

 

Träning

Svara i tid, vi ber er hellre svara att barnen kommer när kallelsen skickas ut och därefter ändra till kommer ej om barnet blir sjukt eller om ni får förhinder. Det går att ändra från kommer till kommer ej fram till träningsstart.

Vi ser det bara som positivt om barnen vill utöva fler sporter än innebandy. Vissa av sporterna krockar med varandra, så vet ni med er att ni inte kommer närvara på en träning p.g.a. annan sport, ber vi er svara att ni inte kommer i kallelsen.

Det ger tränarna bättre förutsättningar att planera träningen än att ni svarar "kommer" strax innan träningsstart.

 

Försäljning

Under hösten säljer vi bingolotter till uppesittarkvällen 23 december. Information har gått ut tidigare om att vi säljer 10 enkellotter per barn, dessa kostar 100 kronor styck. Önskar man sälja dubbellotter (kostar 200 kronor styck) ber vi er skicka ett mejl till Linn snarast, så kan Linn stämma av med kansliet om det finns dubbellotter att beställa hem. Man kan välja att sälja båda typerna av lotter. Tips är att börja göra säljlistor redan nu och börja sälja lotterna. Ser ni redan nu att ni kommer sälja fler än 10 stycken lotter ber vi er mejla Linn så vi kan se till att få hem tillräckligt. Skulle vi beställa hem för mycket har vi full returrätt på det vi inte får sålt.

 

Önskar man köpa sig fri från försäljningen gör man det för en summa på 600 kronor. Det kommer komma ut information i samband med att vi får hem lotterna i november om hur man kan köpa sig fri.

 

Vi kommer ha försäljning i samband med poolspelet i februari. Vi avser då grilla korv och hamburgare precis utanför ingången till Kristiansborgshallen då kiosken ligger i anknytning till ingången.

 

Ser vi behov av ytterligare en försäljning för att få in pengar till lagkassan, kan det bli ytterligare en försäljning till våren.

 

Tänk på att alla pengar som kommer in i lagkassan, kommer generera roliga saker för era barn, som avslutningar och lite längre fram att betala avgift för olika cuper.

 

Sponsorer

Vi har som avsikt att köpa in hoodies till barnen. Inklusive tryck är det en kostnad på ca. 40 000 kronor.

Vi hade uppskattat om den kostnaden kunde täckas genom sponsorer som då får logga tryckt på ryggen då tröjorna har dragkedja.

 

Vi behöver 4-5 sponsorer á 6 000 - 8 000 kronor per sponsor. Skulle vi få in sponsorer som täcker mer än kostnaden kommer vi försöka få till någon mer grej till laget / barnen för den summan. Exempelvis vita träningströjor/bortamatchtröjor till barnen/de barn som inte har det genom fotbollen.

 

Kan du, ditt företag eller vet du om ett företag som vill sponsra, hör av er till Linn, Gustav eller David.

 

Medlemsavgift

95 procent har betalat in medlemsavgiften, vi ber er som ännu inte gjort det att göra det så snart som möjligt. Har ni inte betalat in medlemsavgiften kommer era barn inte ha licens och är då inte försäkrade om något skulle ske.

 

Nya spelare får provspela ett par gånger innan ni tar beslut om ni vill fortsätta eller ej. Vill barnen fortsätta betalar ni då in medlemsavgiften.

Vill barnet inte fortsätta meddelar ni Linn, Gustav eller David.

 

Tänk på

I yngre ålder räknas inte resultatet i några tabeller eller vid poolspel, men självklart får barnen och publik räkna hur många mål det blir i matcherna. Barnen måste gå glädjas åt att göra mål och få vinna matcher, de behöver även lära sig att man inte alltid kan vinna. Det viktigaste är att vi runtomkring planen tänker på att bidra till ett schysst klimat i hallen och uppmuntrar såväl våra egna barn som motståndarlagen.

 

Vänlig hälsning,

Ledare och tränare

 

Kontaktuppgifter till Linn Brakstad: 

070-35 64 526

linnbrakstad@hotmail.com

Snart drar säsongen igång
2024-09-21 08:28

Hej!

 

Nu är det snart dags för innebandysäsongen att dra igång. Vi startar säsongen tisdag den 1 oktober kl. 18.00.

 

På första träningen kommer vi i samband med träningsstart ha ett uppstartsmöte med er föräldrar, i rummet ovanför läktaren. Vi vill då att alla barn har minst en vårdnadshavare som deltar på det mötet. 

 

Träningstider

Precis som förra året kommer vi träna i Emaushallen:

Tisdagar kl. 18.00-19.15

Torsdagar kl. 17.00-18.00. 

 

På torsdagar behöver ni föräldrar hjälpa till att bygga sarg och göra i ordning hallen för träning, så tränarna kan fokusera på samlingen (detta behöver vi hjälp med varje träning som sargen inte är på plats när vi kommer). De gånger det inte är lag som tränar efter oss, behöver ni föräldrar även hjälpa till att plocka undan sargen och övriga redskap efter träningen. 

 

Att tänka på:

  • glöm inte innebandy-glasögon, innebandyklubba och vattenflaska.
  • Att det alltid finns en vuxen på plats (utöver tränare) som ditt barn vet om att den kan gå till, om något händer under träningen. Tränarna behöver kunna fokusera på träningen. 
  • Vi ber er svara på kallelserna som skickas ut via SportAdmin inför träning och match. Det gör det enklare för tränarna att planera. Läs igenom informationen som står i kallelsen vid utskick, då det kan finnas viktig information i dessa.  Tips är att ladda ner appen om ni inte gjort det.

Så snart vi fått information från förbundet om hur matchupplägget kommer vara under säsongen, kommer vi skicka ett mer utförligt mejl till er föräldrar om hur detta kommer se ut.  

 

Försäljning

I år kommer vi sälja Bingolotter till uppesittarkvällen. Vi kommer sälja 10 enkellotter per barn, de kostar 100 kr styck. Säljer man fler är det bara positivt. Vill man istället köpa sig fri, gör man det för 600 kronor. Mer information om detta kommer så snart det är dags för försäljning. 

 

Påminnelse

Har ni inte redan betalat medlemsavgiften ber vi er göra det så snart som möjligt.

 

Övrig information:

Vi ber er läsa igenom Skiljebo vill Innebandy, som är Skiljebo SKs styrdokument för innebandyverksamheten: https://www.skiljebosk.nu/docs/1906/54314/Skiljebo-Vill-Innebandy.pdf

 

 

Med vänliga hälsningar,

Ledarna

2024-01-12 11:54
Skiljebo SK har inlett ett samarbete med RC
2024-01-04 10:14

Det innebär att klubben har blivit utvald av Restaurangchansen och vara återförsäljare ( De vill dra ner på antalet återförsäljare i städer runt om i Sverige) av den mycket populära produkten som idag säljs i App-form.

RC-Appen är uppbyggd på att få pengar tillbaka, exempelvis finns det mycket ät 2 betala för 1 och till detta har företaget nu också butiker, nätbutiker och nöjen. 1-2 användningar av RC-Appen och man har pengarna tillbaka för det man betalt och då har man dessutom stöttat det enskilda laget ( om laget säljer) eller föreningen. Avansen på varje RC APP är 50 %.

LAG I SKILJEBO SK SOM FUNDERAR PÅ ATT SÄLJA DENNA PRODUKT ( det är många lag i Skiljebo SK som säljer denna produkt) FÖR ATT BYGGA UPP SIN LAGKASSA TILL SITT ENSKILDA LAG SKA I FORTSÄTTNINGEN TA KONTAKT DIREKT MED LARS KJELLSTRAND FÖR BESTÄLLNING. DET GÖR MAN PÅ: lars.kjellstrand@skiljebosk.nu

DET KOMMER INTE INNEBÄRA NÅGOT SOM LAG GÄLLANDE ATT BESTÄLLNINGEN OCH FÖRSÄLJNINGEN GÅR VIA KANSLIET UTAN VINSTEN KOMMER VARA DEN SAMMA FÖR VARJE ENSKILT LAG SOM TIDIGARE.

MEN GENOM ATT VI SAMORDNAR DETTA SÅ HAR RESTAURANGCHANSEN VALT OCH GÅ IN OCH VARA SPONSOR TILL FÖRENINGEN I FORTSÄTTNINGEN VILKET ÄR MYCKET GLÄDJANDE FÖR OSS ALLA I SKILJEBO SK.


Är man intresserad av och handla direkt av föreningen tar man kontakt med lars.kjellstrand@skiljebosk.nu och meddelar antal och så gör man upp en tid då man kan komma till kansliet för att betala och hämta upp Appen ( koden)

https://restaurangchansen.se/

 
Följ oss
Våra samarbetspartners